Thursday 29 December 2011

Dah Buat Passport??

Cepat betul masa berjalan.
Sedar tak sedar hari untuk terbang ke
Holland, Belgium, Umrah dan Vietnam dah semakin hampir.
Pasti warga Akademi Taipan semua tengah semangat berkobar2.
Maklumlah melancong percuma.
VIP trip pulak tu.
Bawa duit pun untuk shopping je.
Selain tu semua ditanggung sepenuhnya.

Sekarang ni pun aku dengar dah ramai yang dah start buat persiapan.
Beli barang itu beli barang ini.
Tak nak buat kerja last minute takut ada yang terlepas pandang nanti.
Shopping2 jugak.
Yang penting passport jangan lupa buat pulak pada yang belum ada tu.
Sekarang dah murah RM100 je kalau tak salah aku.
Pergi buat cepat2.
Boleh dapat on the spot je.

Aku ingat lagi dulu masa aku mula2 bersama Akademi Taipan.
Aku qualified 2 tiket ke Paris.
Punya la excited tak tahu nak cakap macam mana.
Maklumlah 1st time nak melancong luar negara.
Percuma pulak tu.
Sampai la 1 hari tu aku dapat call dari HQ minta fax muka depan passport.
Haha baru teringat yang passport tak buat lagi.
Esoknya terus amik Emergency Leave sebab aku dan isteri nak pergi buat passport
kat Imigresen dalam Metro Kajang tu.
Nak dijadikan cerita
terjumpa pulak Cikgu Dan Mentor Faridah Mohd Ali dan suami dia kat sana.
Tapi mereka bukan nak buat passport la.
Meraka nak tambah apa entah sebab passport mereka dah penuh
sebab banyak sangat dapat melancong percuma dengan Akademi.
Entah berapa puluh negara dah mereka pergi agaknya aku pun tak tahu.

Kepada sesiapa yang akan terbang 2012 ni standby la ye.
Jangan jadi macam aku pulak.
Atau yang dah lama tak terbang ke kena tengok2 jugak.
Mana la tahu kot dah expired.
Especially kepada sesiapa yang baru je bersama Akademi
tak kira la minggu lepas ke semalam ke atau tadi ke,
pergi la terus buat passport cepat2.
Sebab Vietnam memang dah confirm dalam tangan.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...