Thursday 8 December 2011

Kalau Dah Rezeki

Syukur Alhamdulillah.
Segala yang dirancang semalam berjalan dengan lancar.
Kerja kat opis yang aku target nak siapkan,
berjaya disiapkan walaupun terpaksa melalui banyak gangguan.
Urusan bisnes pun sama.
Pagi semalam duk selesaikan beberapa perkara dengan Abg Nasir. 
Malam tadi pulak aku ke Desa Pinggiran Putra collect dokumen bakal rakan niaga.
Mudah2an segala urusan dipermudahkan.

Petang semalam masa aku tengah sibuk meeting,
isteri aku sms katanya anak aku nak makan ikan bakar.
Lepas kerja semalam aku usahakan la.
Lagipun memang aku free tak buat apa2.
Nak jumpa Yusuf tak jadi sebab hujan lebat sangat.
So misi mencari ikan bakar pun bermula.
Aku buntu jugak mula2 mana nak cari area2 sini.
Kalau kat Klang atau Melaka tu aku tahu la.
Aku ada jugak tanya kawan2 opis.
Mereka kata Sekinchan Ikan Bakar je yang ada area sini.
Kat Jalan Reko ada.
Kat Balakong pun ada.
Aku terjah je la.
Tapi sepanjang jalan jem pulak.
Kat Hospital Serdang je dah lebih 15 minit tak lepas2.
Kalau aku teruskan jugak jawabnya terlepas Asar la.
Entah macam mana aku boleh tergerak nak call rakan niaga aku, Abg Rahman.
Asalnya nak borak pasal bisnes.
Tiba2 bertukar borak pasal ikan bakar.
Dia suggest pergi Medan Ikan Bakar tempat dia biasa pergi.
Kat area mana entah aku pun tak reti nak sebut.
Tapi tak jauh la dari Gate 1 Putrajaya.
Kalau aku tahu awal2 lagi aku dah lalu situ.
Sekangkang kera je dari opis aku.
Tak payah nak mengadap jem dan pusing jauh2.
Ikan Cencaru
Ikan Pari

Ikan Bakar kat situ memang layan la.
Sambal dan kuah asam dia yang buat sedap tu.
Harga pun berpatutan.
Kalau ada kawan2 yang teringin nak pergi rojer2 la aku.
Aku boleh tolong tunjuk jalan.
Kalau aku takde nanti takut korang sesat je.
Dah alang2 aku ikut tu lebih afdal kalau belanja aku sekali. Hehehe.
Kira port baru la ni.
InsyaAllah boleh repeat lagi.
Dan aku rasa sesuai jugak kalau2 nak demo kat situ.
Wallahualam.





No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...