Tuesday 13 December 2011

Formula Hebat

Seperti biasa semalam adalah hari yang sangat sibuk.
Sampai makan pun ter missed.
Memang tak sempat nak buat benda lain la.
Lunch time pun masih duk mengadap kerja kat opis lagi.
Duk tangguh2 makan sampai last2 langsung tak sempat nak makan.
Lebih kurang pukul 1.30 tengahari tu
tiba2 rakan niaga aku datang.
Kak Yanti.
Katanya ada sorang kawan dia minat nak tahu pasal bisnes Akademi.
Dah alang2 waktu rehat so aku on je la.
Lagipun rakan niaga minta bantuan takkan aku nak biarkan je.
Tak sampai setengah jam cerita dah selesai.
Alhamdulillah kawan Kak Yanti ni sangat positif.
Petangnya jugak dia terus bagi dokumen minta aku tolong semak dana.
InsyaAllah takde masalah.
Hari ni dah boleh proceed.
Lepas ni tinggal tunggu approval je.

Habis waktu kerja sebelah petang aku ke Restoran Anjung, Serdang.
Isteri aku ajak jumpa kawan dia.
Tapi last minute tak jadi pulak.
Tak kisah la.
Yang penting aku sempat makan dulu kat situ. Hehehe.

Malam tadi pulak aku ke Restoran Darussalam Putrajaya.
Danny dan CC Hamid dah tunggu kat sana.
Pukul 9 mereka dah sampai.
Ada 4 orang baru yang berminat nak tahu peluang perniagaan
yang Akademi tawarkan.
Semuanya bekerja sebagai Pembantu Am Pejabat di Putrajaya.
Ternyata masih ramai orang2 Putrajaya
yang tercari2 peluang menambah sumber pendapatan.
Cuma takde orang yang nak share je.
Kalau ada orang kata Putrajaya dah tak boleh nak buat bisnes,
itu alasan semata2.
Hakikat sebenar adalah sebaliknya.
2 orang daripada mereka nampak excited.
Mereka macam tak percaya rupanya ada cara mudah untuk buat bisnes secara part time
tapi pendapatannya melebihi gaji kerja full time.
Inilah formula yang diterapkan dalam Akademi Taipan.
. 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...