Monday 3 October 2011

3 Oktober

Hari ni seperti biasa hari pertama bekerja setelah cuti hujung minggu.
Selalunya aku lesu je tapi kali ni semangat pulak.
Berkobar2 pulak rasanya.
Mungkin sebab nak laksanakan aktiviti2 yang telah dirancang.

Tengahari tadi aku ada appoinment kat Dengkil.
Asalnya dengan Abg Nasir, En Hamid, En Syed dan isterinya Pn Fiza je.
Abg Nasir minta tunjuk cara aku bentang pelan perniagaan.
En Hamid nak ambil Bio Aura dan nak tahu pasal perkembangan di USJ Taipan semalam.
En Syed dan Pn Fiza memang aku sengaja bawa ke sana.
Dah lama tak jumpa mereka.
Mereka berdua sama2 bekerja di Imigresen Putrajaya.
Entah macam mana tiba2 ada seorang hamba Allah datang
duduk 1 meja dengan kami.
Aku dan Abg Nasir pun borak2 la dengan dia dulu
dan akhirnya dia berminat nak tahu pasal peluang perniagaan yang Akademi tawarkan.
Kebetulan "kedai" aku memang aku sentiasa bawa ke mana je aku pergi.
So aku cerita je la macam biasa.
Nama dia En Ismail.
Aku panggil Abg Mail.
Rasanya usia dalam lingkungan 40-an.
Bekerja di Kementerian Pengajian Tinggi.
Alhamdulillah dia positif.
Semuanya positif.




Selamat datang ke Akademi Taipan.
Bersama kita berusaha mencipta kejayaan di dunia dan akhirat.
Manfaatkan kehidupan yang Allah berikan untuk bekalan ke sana kelak.

"Jika dunia ini persinggahan,
mengapa tidak kita banyakkan bekalan untuk meneruskan perjalanan??
Kerana kita cuma ada 1 persinggahan."




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...