Friday 21 October 2011

Geng CC

Alhamdulillah.
Hari ni banyak jugak urusan yang sempat aku selesaikan.
Tengahari tadi submit 1 lagi dokumen bakal rakan niaga.
Mudah2an keajaiban akan berlaku lagi buat kali ke-2 seperti bulan lepas.
Mungkin ini semua secara kebetulan
tapi aku yakin segalanya telah diatur olehNYA.
Aku dah berusaha sedaya upaya untuk bantu.
Kini hanya mampu tawakal je.
Mana tahu rezeki di saat akhir
seperti yang berlaku pada Abg Rahman bulan lepas.

Tepat pukul 5 tadi aku dah balik dari opis.
Patutnya kena pergi Serdang tapi tak jadi sebab hujan terlalu lebat.
Balik tadi singgah ke gerai Akok kat area rumah
nak beli apam balik tapi takde rezeki.
Dah 2 hari berturut2 aku pergi tapi dah habis.
Semalam aku pergi pukul 6 petang.
Tadi pulak pukul 5.30 aku dah sampai tapi habis jugak.
Ramai jugak orang yang duk beratur setiap kali aku lalu.
Isteri aku yang teringin sangat.
Mengidam agaknya.
Tadi pun pukul 4 petang dia dah call aku
katanya kalau aku takde temujanji dia suruh aku apam balik tu.
Sori la sayang sold out.
Esok lah ye kalau ada rezeki.

Malam ni aku akan ke Desa Pinggiran Putra.
CC Azmi dah set temujanji dengan seorang rakan se CC dia.
Nama aku tak ingat pulak.
Baru2 ni kawan aku Mohd Hadi ada tanya jugak CC tu apa?
Hehe orang kerja swasta memang tak berapa tahu.
Orang kerajaan confirm tahu.
CC tu Chief Clerk atau Ketua Kerani.
So malam ni aku akan jumpa geng2 CC.
Mudah2an ada berita gembira yang akan aku bawa pulang nanti.
InsyaAllah.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...