Wednesday 12 October 2011

Syukur Tak Terhingga

Pagi tadi aku sampai opis awal.
Ingat nak breakfast dengan kawan baik aku Syed
tapi tak jadi sebab dia dah on the way pergi Shah Alam servis kereta.
Ajak geng2 Medical Device ramai yang cuti pulak.
So aku duduk je la kat opis.
Tiba2 Abg Rahman rakan niaga baru aku pun sampai opis.
Dari jauh aku dah nampak dia senyum je.
Terus dia buka wallet dan tunjuk sesuatu kat aku.
"Alhamdulillah En Azhar.
Ni ha semalam bonus saya dah masuk.
Dah berbelas tahun saya kerja
ini la kali pertama saya dapat bonus besar macam ni.
Jom En Azhar kita pergi sarapan.
Saya belanja En Azhar hari ni."

Terharu pulak aku dengar.
Kami ke Presint 16 Putrajaya pekena Roti Canai Telur dengan kari kambing.
1st time aku pekena daging kambing kat situ.
Layan jugak.
Boleh repeat lagi lain kali.
Kat sana macam2 jugak la kami borak
terutamanya pasal gerak kerja bulan ni.
Setakat hari ni pun dah ada 3 orang kawan dia yang aku tengah uruskan dana.
Tengah tunggu kelulusan je.
Mudah2an segala urusan dipermudahkan.
Tepat 8.30 pagi kami dah berada di opis buat kerja seperti biasa.


2 comments:

  1. Assalamualaikum...

    sekadar ingin tahu. mungkin juga mahu menimba ilmu. mana tahu rezeki juga di pihakku (insyaAllah). jika mencari rezeki dengan cara ini adalah Halal dan diberkati Allah, sudi kah nak bercerita sedikit (boleh juga email kepada saya, akan diber kemudian)? mahu juga bertemu tapi sungguh jauh beribu batu.

    ReplyDelete
  2. Waalaikumsalam.
    InsyaAllah boleh. Allah Maha Kaya. Rezeki ni mmg utk dikongsi kpd semua. Saudara/saudari duduk mana? Boleh bagi detail kat saya through email atau sms azhar.at181@gmail.com atau 010-2207181. Akan sy ikhtiarkan untuk cerita pada saudara/saudari.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...