Sunday 30 October 2011

Nak Kahwin

Selesai urusan di Semenyih tadi aku terus ke Kg Sungai Ramal.
Port biasa Satay Willy.
Jumpa anak buah Abg Rahman.
Saiful dan bakal tunangnya Iza.
Mereka berdua bakal mendirikan rumahtangga.
Mereka berniat nak bina masjid.
Tak salah rasanya aku kongsikan peluang perniagaan ni pada mereka.
Aku sendiri pun dulu bermula atas sebab yang sama
ingin mendirikan rumahtangga.
Biar la macam2 orang kata pasal aku dulu
keluar sana sini
jumpa orang sana jumpa orang sini
kejar dunia akhirat lupa
dan macam2 lagi.
Yang pasti aku buat tak tahu je.
Aku tak mati dek kata2 orang.
Aku pun tak hidup dek pujian orang.
Yang aku tahu aku cuma berusaha untuk memperbaiki diri
untuk cari pendapatan tambahan
bagi menampung perbelanjaan perkahwinan aku masa tu.
Majlis kahwin aku pun seerhana je ikut bajet yang ada.
Sekurang2nya aku tak buat pinjaman bank untuk kahwin.

Alamak panjang pulak cerita aku.
Berbalik pada cerita Saiful dan Iza.
Mereka berdua memang dah rancang nak kahwin
cuma belum pasti tarikhnya bila.
Kalau mereka benar2 berminat nak berniaga bersama Akademi
aku memang akan bantu mereka habis2an.
Biar mereka cepat2 boleh bina masjid.
Mana la tahu kot2 Allah bagi aku pahala dari situ.
Cuma 1 je yang mereka duk risau tadi.
Mereka risau dana mereka tak lepas untuk bermula seperti yang aku cadangkan.
Tapi lepas aku terangkan lebih terperinci akhirnya mereka faham.
Mudah2an semuanya akan berjalan dengan lancar tanpa sebarang halangan.
InsyaAllah.

Akhir kata.
Nah ni gambar Satay Willy tadi sebagai penutup bicara. Hehe

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...