Sunday 9 October 2011

Tak Cukup Usaha

Petang tadi aku tak dapat pergi Nilai seperti yang dirancang semalam
sebab ada tetamu penting datang rumah.
Isteri aku bagitau waktu aku kat Puchong tengahari tadi.
So lepas selesai je urusan kat Puchong
aku terus hantar rakan2 niaga aku
kemudian terus balik rumah.

Hari ni punya cerita
Jam 7.30 pagi aku dah keluar rumah.
Bawa isteri dan anak pekena roti telur special dulu kat Putrajaya.
Lepas hantar mereka balik
aku terus ambil rakan2 niaga aku kat McD Taman Equine dan bawa ke USJ Taipan.
Seorang rakan niaga dan 2 orang baru.
Alhamdulillah dua2 sangat positif.



Muhamad Yusuf dan Mazly.
Dua2 orang Kajang.
Seorang kerja Cyberjaya dan seorang lagi kerja Bangi.
Seorang bujang dan seorang lagi bapa tunggal.
Biarpun banyak perbezaan tapi impian mereka sama.
Ingin mengubah kehidupan.
Kata mereka
dah tak larat makan gaji.
dah tak larat jadi kuli.
Dah lama teringin nak berniaga sendiri.
Akademi dah sediakan platform yang terbaik untuk mereka.

Sebelum aku bawa mereka ke Puchong untuk urusan dana
aku pergi Summit USJ dulu ambil dokumen kat Abg Karim
kemudian baru ke Puchong dekat area2 Pasaraya Giant Bandar Puteri.
Kebetulan tadi waktu aku dah nak balik
CDM Aida pulak sampai bersama 2 orang rakan niaga barunya.
Tahniah ye CDM.
Mesti nanti dia pergi borong barang kemas lagi kat Habib Jewels Alamanda.
Maklumlah bonus dia dengan Akademi pun dah RM20,000 sebulan.
Kalau dia campak RM10.000 sebulan beli emas pun masih banyak baki lagi.
Syok betul kalau aku jadi macam dia.
Nak je ikut jejak langkah dia beli emas tiap2 bulan.
Tapi apakan daya kemampuan terbatas.
Aku tak cukup berusaha macam dia.
Aku kena lebih usaha lagi untuk jadi macam dia.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...