Wednesday 19 October 2011

Di USJ Taipan

Malam semalam tak sempat nak update blog.
Sampai rumah dari USJ pun lebih kurang pukul 12.45 malam.
Solat Isyak terus tumbang
Yang lambat tu bukan apa.
Duk menunggu burger bukan main lama.
Dah la tunggu lama lepas tu dia boleh kata terlupa nak buat.
Tu la masalahnya berniaga tak serius
main2.
Itu kali pertama dan terakhir la aku pergi situ.

Aku ke USJ Taipan dengan Abg Rahman dan Yusuf. 
Abg Nasir, Danny dan CC Hamid dah tunggu kat sana.
Ramai jugak yang last minit sms aku tak dapat turun.
Maklumlah ada perlawanan bola sepak antara Selangor dan Terengganu.
So ramai la yang nak tengok bola.
Apapun alhamdulillah
majlis ilmu malam tadi berjalan dengan lancar.
Mohd Hadi
"Rasa macam susah nak survive hidup kat KL dengan gaji RM5,000.."
Azlina
"Hidup saya kini jauh berubah setelah bersama Akademi Taipan 181.."
Che Mat
"Kat luar sana mana ada orang yang dah berjaya dan kaya nak bantu orang lain untuk sama2 berjaya macam dia. Tapi berbeza dalam Akademi. Kami akan bantu semua orang tak kira siapa sehingga berjaya.."
A.Hamid
"Dah 8 tahun saya tengok je orang lain berjaya. Baru sekarang saya berani mencuba. Alhamdulillah tak sampai 2 minggu saya dah dapat pendapatan RM4,300.."

Danny
"Saya betul2 tak sangka dalam masa 2 bulan lebih je saya dah berjaya kumpul RM7,500.."
Azza
"Akademi telah mengajar saya erti keberanian dan keyakinan diri.."
Faridah Mohd Ali
"Saya mula buat bisnes sejak tahun pertama di Universiti dulu. Ini adalah bisnes saya yang ke 17. Alhamdulillah rezeki memang melimpah ruah. Impian demi impian telah berjaya saya capai."

Majlis malam tadi selesai lebih kurang pukul 10.45 malam.
CC Hamid ada bagitahu aku 1 berita yang agak menggembirakan
waktu kami dah nak balik tu.
Dia sendiri pun macam tak percaya.
Aku apatah lagi.
Jika terbukti benar apa yang dia katakan tu
aku akan kongsikan pada semua nanti.
InsyaAllah.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...