Friday 7 October 2011

Bajet 2012

Macam2 spekulasi yang aku dengar.
Sana sini cerita pasal bajet.
Buka radio bajet.
Tengok tv bajet.
Semua orang tak sabar2 nak tahu
terutamanya pasal bonus atau kenaikan gaji.
Malam tadi pun ada member kat opis lama dulu sms
tanya aku gaji naik berapa %.
Mana la aku tahu.
Maaf la aku tak balas sms tu.
Bukan apa aku tengah sibuk urus anak aku kat klinik masa tu.
Patut nak pergi Kajang Mewah dan Makbul USJ9 pun tak jadi malam tadi.
Keadaan tak berapa mengizinkan.

Cerita pasal bajet 2012.
Aku bukan apa.
Petang semalam duk borak dengan member bank aku.
Kira contact besar aku la dari dulu lagi.
Semalam dia datang rumah aku je ambil dokumen bakal rakan niaga aku.
Aku kira terhutang budi jugak la sebab dia sampai sanggup datang rumah
semata2 nak ambil dokumen tu.
Kami sempat la berborak macam2 perkara.
Antara yang paling menarik perhatian aku bila dia cerita pasal bajet 2012.
Katanya dekat bank dia dan lain2 sekarang ni agak sibuk sikit menjelang bajet ni.
Mereka sibuk standby borang pinjaman peribadi kakitangan awam untuk diagihkan.
Mereka sibuk bincang cara nak menarik minat orang buat loan dengan mereka.
Maklumlah persaingan tengah hebat.
Bank2 lain pun duk buat promosi macam2.
Kalau gaji kakitangan awam naik
katanya ramai yang akan berpusu2 ke bank untuk overlap.
Wallahualam betul ke tak tu aku tak tahu la.
Harap2 tak la.
Buat apa nak overlap
hanya semata2 nak tampung kos sara hidup yang tengah meningkat sekarang.
Mewah sekejap je nanti.
Syok sekejap je.
Bila duit pinjaman tu habis nanti sesak la balik
sebab sumber pendapatan tetap macam tu jugak.
Rasanya lebih elok cari sumber pendapatan tambahan.
Kalau dapat tambahan RM500 ke RM1,000 sebulan pun dah kira ok.
Kalau dapat RM2,000 ke RM5,000 lagi ok.
Kalau nak dapat RM21,000 dalam masa 4 bulan pun lagi lagi lagi ok. hehee.
Call je aku nanti aku boleh cerita.
Free je bukan kena bayar pun.
Setakat nak dengar je bukan rugi pun.
Ada 1 member aku dulu bila aku cakap macam ni je
dia balas balik
"siapa kata tak rugi,
rugi beb masa aku membazir macam tu je dengar cerita2 macam ni."
Takpe la yang penting dia tak bazirkan masa dia duduk kat depan tv
duk tunggu pengumuman kenaikan gaji.

Apapun
kalau ada yang nak cari sumber pendapatan tambahan boleh la call/sms aku.
Kalau tak nak takpe la.
Tapi kalau terasa nak buat overlap jugak, pun boleh la call/sms aku.
Aku boleh tolong rekemen loan yang terbaeekkk.
Tak nak bayar balik tiap2 bulan kat angkasa tu pun boleh.
Tak percaya ke??

Call/sms  aku.
010-2207181


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...