Monday 24 October 2011

Apam Balik

Balik dari kerja petang tadi
aku sempat jugak singgah beli apam balik kegemaran isteri aku.
Dah 4 hari berturut2 pergi tak dapat2.
Tadi baru dapat.
Tu pun kena tunggu lama.
Waktu aku sampai tu ada la 2 orang tengah tunggu.
Lepas order aku terus pergi solat Asar dulu kat surau sebelah tu.
Dah selesai solat pun apam balik masih tak siap lagi.
Aku duk lepak pulak minum kat warung sebelah gerai dia.
Sampai dah habis teh tarik aku pun masih tak siap lagi.
Aku berdiri pulak kat depan dia takut2 dia terlupa
tapi dia ingat je.
Tunggu sekejap katanya.
Rasanye dah lebih setengah jam aku menunggu.
Waktu tengah tunggu tu pun handphone aku tak henti2 berbunyi.
Member bank call update aku apa2 yang patut.
Rakan niaga call nak set temujanji.
Bakal rakan niaga pun call tanya status dana.
Isteri aku pun tak kurang hebatnya duk call jugak nak tanya status apam balik dia.
Berderet2 la.
Rupanya brother apam balik tu duk pasang telinga je.
Habis je aku cakap telefon dia terus tanya,
buat bisnes ke?
Bisnes apa?
Takkan aku nak cerita waktu dia tengah berniaga.
So cuti Deepavali ni aku dah set masa dengan dia.
Sebelah pagi la sebab petang sampai malam dia berniaga.
Mudah2an ada perkhabaran gembira.
InsyaAllah.




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...