Sunday 16 October 2011

Di Satay Willy Lagi

Minggu ni je dah 3 kali aku ke Satay Willy.
Isnin petang haritu jumpa bakal rakan niaga Abg Rahman.
Khamis malam jumaat yang lepas dengan rakan2 niaga baru aku.
Danny belanja makan semua group dia.
Dan petang tadi sekali lagi aku ke sana
berkongsi peluang dengan kawan2 Abg Rahman.
3 orang kawan baru yang dia bawa tadi.
Tahniah Abg Rahman.
Dia memang betul2 nekad untuk mengubah kehidupan keluarga dia.
Man dan Mi.

Mi dan Dan

 Abg Rahman dan rakan niaganya, Yusuf

Man, Mi dan Dan.
3 orang rakan yang Abg Rahman bawa tadi.
Tiga2 masih bujang.
Sedang kumpul duit untuk kahwin.
Memang tepat pada masanya.
Akademi datang membawa peluang menjana pendapatan tambahan.
Boleh la kahwin cepat2 lepas ni.
Antara mereka bertiga, Man yang paling banyak bertanya.
mungkin kerana sepupunya pernah kecewa dengan perniagaan seumpama ni.
Dia minta aku jelaskan secara terperinci
perbezaan bisnes Akademi Taipan dengan bisnes2 yang lain.
Syukur la pengalaman mengajar aku segalanya.
Soalan2 begitu memang sering ditanya. 
Setelah aku jelaskan semuanya, akhirnya Man faham.
Malah dia teruja untuk bersama Akademi.
Katanya kalau ikut hati dia nak je cepat2 jadi DSM.
Nak cepat2 jadi leader untuk bantu group dia kelak.
Mi dan Dan ada jugak tanya2 tapi soalan yang biasa2 je.
Mungkin jugak sebab Man dah banyak tanya
so semua soalan dah terjawab.
Alhamdulillah Selasa ni mereka semua akan turun ke USJ Taipan.
Tambah pulak mereka dah biasa area2 situ.
Mudah2an mereka tak ubah fikiran di saat akhir.
Khabarnya standby Credit Card.
Wallahualam.  

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...