Tuesday 11 October 2011

Bonus Masuk Harini


Syukur Alhamdulillah.
Aku bangun je pagi tadi tengok fon ada SMS dari bank.
Katanya ada duit masuk dalam akaun.
Aku check online rupanya bonus dah masuk.
Alhamdulillah rezeki dari Allah di waktu awal bulan macam ni.
Isteri aku tanya banyak ke dapat bulan ni bang??
Aku senyum je. hehee..
Tak la banyak sangat.
Biasa2 je sebab aku buat bisnes ni pun part time je.
Aku buat pun tak macam orang lain.
Buat lebih kurang 2 ke 4 jam je sehari.
Tak konsisten pulak tu.
Macam mana nak dapat bonus besar kalau buat kerja main2 macam tu.
Tapi aku tetap bersyukur la
sekurang2nya bonus yang aku dapat ni melebihi gaji tetap aku.
Mungkin jugak jauh lebih tinggi dari gaji tetap aku.
Betul la sabda nabi
9/10 rezeki tu dalam perniagaan.
Kalau usaha yang kat 9 tu insyaAllah memang banyak kita boleh dapat.
Kalau tak usaha banyak pun, usaha sikit jadi la.
Jangan sampai tak usaha langsung kat 9 tu
duk usaha yang kat 1 je.
Bagi aku memang rugi.

Apapun aku nak ucapkan tahniah
pada kawan2 aku yang dapat bonus harini.
Aku seronok sebenarnya dapat kongsi peluang ni pada kawan2.
Kita sama2 rasa.
Yang penting zakat jangan lupa ye.
Dunia akhirat kita sama2 jaga.
InsyaAllah.

Kalau ada kawan2 yang rasa nak dapat bonus awal bulan depan
rasa nak tambah pendapatan tiap2 bulan.
call/sms je aku jangan malu2.
010-2207181 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...