Friday 28 October 2011

Happy Birthday Aidil

Sebenarnya birthday anak aku lambat lagi.
28 November nanti baru genap 2 tahun.
Semalam kebetulan je mertua aku ada buat makan2 sikit kat rumah dia
so isteri aku tumpang sekaki la.
Kalau ikutkan 28 November tu nanti dah ada plan lain.
Aku nak ke Sabah.
Ada urusan perniagaan kat sana.
Alang2 tu bercuti la sekali bawa anak isteri.
Tu pun kalau jadi la.
InsyaAllah.

Semalam sebelum maghrib aku dah sampai rumah mertua aku.
Selain acara makan2
mertua aku ada la buat bacaan yassin, doa selamat dan solat berjemaah sekali.
Untuk keluarga2 je.
Biasanya buat sebulan atau 2 bulan sekali.
Solat maghrib dan solat hajat berjemaah.
Kali ni aku ditugaskan untuk mengetuai solat dan bacaan yassin.
Makan time.
Macam2 menu ada.
Sedap2 belaka.
Jom cuci mata.
Selesai makan baru acara potong kek bermula.
Acara yang dinanti2kan oleh kanak2.
Kek Oren
Kenapa kek gambar Barbie pulak ni?
Birthday boy ke birthday girl?
Haha panjang ceritanya.
Sepatutnya kek tu gambar muka anak aku.
Last minute dapat call kata tak sempat nak buat.
Tukar gambar Angry Bird.
Atas masalah yang tak dapat dielakkan tukar lagi.
Yang ada tinggal Barbie je.
So belasah je la.
Masuk perut jugak kan.
Alhamdulillah semuanya berjalan lancar.
Semua orang happy.
Yang penting dapat berkumpul ramai2.
Mengeratkan silaturrahim.

Dalam pukul 9.30 malam macam tu aku ke Restoran Maulana.
Jumpa Danny dan CC Hamid.
Kami duduk borak2 sambil bincang2 apa yang patut.
Rancang kerja untuk next month
biar lebih sistematik
biar lebih fokus.



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...