Monday 10 October 2011

Kawan Lama

Pagi tadi aku dapat 2 kenalan baru.
Seorang ni nama dia Shida.
Dia kerja kat Bahagian IT opis aku.
Dari minggu lepas dia duk repair komputer aku.
Dan pagi tadi dia bagitahu network port memang ada masalah.
Kena report kat maintenance pulak.
Dia just bagi no fon dia dan ambil no fon aku.
Apa2 hal call je dia katanya.
Syukur la
hari ni bertambah seorang lagi rakan sekerja yang aku kenali.

Dan yang paling best yang aku nak cerita ni
pasal kawan ke-2 ni.
Aku jumpa dia kat Anjung waktu breakfast pagi tadi.
Sebenarnya dah 2 ke 3 kali aku nampak dia kat Anjung
tapi tak berani nak tegur sebab takut salah orang.
Akhirnya pagi tadi aku selamba je tegur dia.
Sah memang aku tak salah orang.
Izat kawan 1 sekolah menengah dulu.
Dia junior aku 1 tahun.
Anak buah aku dalam persatuan Pembimbing Rakan Sebaya sekolah.
Kami pun sama2 anak polis.
Duduk kat Kem PPH Cheras dulu.
Dia blok G5 aku pulak blok G4.
Sama2 pergi sekolah naik trak Cik Acai.
Wah dah macam jejak kasih pulak.
Dah 12 tahun tak jumpa.
Hari ni dengan izin Allah jumpa balik.
Dia dah kahwin dan sekarang duduk kat Kajang.
Kerja kat Cyberjaya dah 4 tahun.
Kami ambil no fon masing2
dan ada masa nanti akan jumpa lagi boleh borak2 panjang.

Alhamdulillah.
Dapat seorang kawan baru dan jumpa balik seorang kawan lama.
Mudah2an mereka berdua akan terus jadi kawan aku selamanya.



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...