Wednesday 26 October 2011

Dah Banyak Pengalaman

Tengahari tadi aku ada temujanji kat Restoran Ali Bistro P15 Putrajaya.
Janji nak jumpa pukul 12 tengahari
tiba2 pukul 11 pagi CC Hamid sms kata orang tu dah sampai.
Kelam kabut aku dibuatnya.
Rakan Akademi aku Hadi pun ada sekali.
Dari malam tadi dia dah bagitahu
yang dia nak join sekali kalau aku ada jumpa siapa2.
Aku sampai je sana tadi Danny dan CC Hamid dah tunggu.

Abg Samlan.
Berusia lebih kurang 40 series kalau tak salah aku.
Sangat peramah.
Punya pengalaman yang sangat luas dalam bidang perniagaan.
Boleh kata semua perniagaan yang ada kat Malaysia ni dia dah buat
tapi takde 1 pun yang berjaya.
Abg Samlan
Abg Samlan dan Hadi

Katanya
dah tak larat nak taja orang.
Dah tak larat nak jual barang ke sana sini.
Duit yang keluar lebih banyak dari duit yang masuk.
Hari ni terbuka hati untuk dengar sendiri peluang perniagaan ni
sebab CC Hamid yang ajak.
Kalau orang lain mungkin dia tak datang.
Dia dah fobia dengan bisnes2 ni
sama macam Hadi jugak.

Banyak jugak soalan yang dia tanya tadi.
Alhamdulillah dia sangat positif.
Dia minta aku tolong uruskan dana seberapa segera.
Dia tertarik dengan konsep perniagaan yang Akademi ketengahkan.
Tak sama seperti perniagaan2 yang dia buat sebelum ni.
Syukur pada Allah sebab dah buka pintu hati dia untuk duduk dan dengar.
Ada separuh orang nak dengar pun takut.
Padahal dengar je bukan suruh buat pun.
Aku cuma sekadar boleh tunjuk peluang je.
Tak paksa pun nak buat atau sebaliknya.
Tapi bagi aku sebenarnya mudah je
mungkin Allah masih belum buka pintu hati mereka untuk dengar.
Aku tak rugi apa pun.

1 lagi nak dijadikan cerita
rupanya waktu kami dah balik tadi
ada sorang kawan sepejabat CC Hamid sms dia. 
Katanya cerita apa kat Ali Bistro tadi.
CC Hamid baca sms tu pun lepas sejam kawan dia tu hantar.
So takde rezeki la nak jumpa hari ni.
Kalau tak boleh sekali jalan je tadi.
Takpe la.
InsyaAllah esok tengahari boleh jumpa semula. 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...