Friday 21 October 2011

Sejarah Mungkin Berulang

Lebih kurang sebulan yang lepas
di tempat yang sama
masa yang sama
waktu yang sama
aku menunjukkan peluang perniagaan yang aku buat
pada CC Hamid dan CC Azmi.
Alhamdulillah tak sampai sebulan
mereka berdua dah berjaya menggenggam pendapatan RM4,000 lebih.
Baru tadi aku jumpa 2 orang lagi bakal rakan niaga yang baru.
Adakah sejarah mungkin berulang.
Mai.
Maxs.

Aku baru balik dari jumpa mereka berdua
di Restoran Yus.
Mai dan Maxs.
Mai bekerja sebagai seorang guru sekolah rendah.
Maxs bekerja di sebuah kilang percetakan.
Semalam mereka berdua tengok slip pendapatan Abg Rahman
dan mereka terus nak tahu pasal perniagaan yang Abg Rahman buat.
So tadi aku jumpa la mereka.
Sekadar berkongsi peluang menjana pendapatan tambahan.
Dipendekkan cerita
mereka sangat positif dan berminat untuk memulakan perniagaan.
Seperti biasa dana akan diuruskan sepenuhnya oleh Akademi Taipan.
Setelah berbincang panjang dan membuat penilaian secara terperinci
dana Maxs memang straight forward je.
dan sebenarnya dana Mai lebih mudah untuk diuruskan
cuma mungkin mengambil sedikit masa.
Biarpun dia betul2 mengharap dananya selesai bulan ni jugak
tapi hati kecil aku kuat mengatakan memang tak sempat.
Apapun esok pagi semuanya akan diuruskan.
Mudah2an segalanya dipermudahkan.
InsyaAllah. 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...