Friday 14 October 2011

Restoran Ali Bistro

Tengahari semalam aku ke Restoran Ali Bistro Presint 15.
Dekat je dengan opis aku.
Sepatutnya jumpa kawan CC Hamid tapi tak jadi
sebab kereta kawan dia tu rosak.
So aku lepak je la borak2 dengan Abg Nasir, Danny, CC Hamid dan CC Azmi.
CC Azmi mula tanya aku pasal Minyak Enjin JTX.
Alamak aku ni memang kurang bijak pasal benda tu.
Kebetulan Abg Nasir memang ada kepakaran pasal tu
so dia la yang bercerita panjang lebar.
Banyak jugak ilmu yang aku dapat.
Dipendekkan cerita memang tak rugi la selama ni aku pakai minyak tu.
JTX 1000
Diiktiraf Superbrand.
Multi Grade
Sesuai untuk semua jenis enjin.
Tukar setiap 10,000 kilometer.
Nak pergi sampai 13,000 kilometer pun boleh.
Perbezaan antara multi grade dengan fully syntetic pun Abg Nasir jelaskan
Lengkap dengan asal usul multi grade lagi.
Memang terbaeekk la ilmu yang dia ada.
Yang penting dia tak lokek untuk kongsi dengan kawan2.
Aku dah pakai minyak ni lama dah.
Yang aku tahu enjin kereta aku senyap je.
Petrol pun jimat.
RPM rendah pada satu2 kelajuan.
Nak start enjin pagi2 pun sedap je.
Macam2 lagi la kelebihan dia yang aku tak berapa pandai nak cerita.
Kalau ada sesiapa yang berminat nak beli
atau nak tanya dengan lebih terperinci
boleh call CC Azmi
017-6960979

1 comment:

  1. Kalau Proton exora pula macam mana? Biasanya menggunakan minyak jenis 10w30 atau 10w40.....

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...