Thursday 20 October 2011

Dhuha

Jom tunaikan solat sunat dhuha
hari ni
esok
dan sampai bila2.
Hanya sekadar memperingat diri aku yang sering alpa.
Semoga ia dapat memberi manfaat kepada semua.

Doa

Maksudnya
Ya Allah
Sesungguhnya waktu Dhuha itu adalah DhuhaMu
Kecantikan itu adalah KecantikanMu
Keindahan itu adalah KeindahanMu
Kekuatan itu adalah KekuatanMu
Kekuasaan itu adalah KekuasaanMu
Dan perlindungan itu adalah PerlindunganMu.
Ya Allah
Jika rezeki aku di atas langit Kau turunkanlah
Jika rezeki aku di dalam bumi Kau keluarkanlah
Jika rezeki aku sukar Kau permudahkanlah
Jika rezeki aku haram Kau sucikanlah
Dan jika rezeki aku jauh Kau dekatkanlah.
Berkat waktu DhuhaMu, kecantikanMu, keindahanMu, kekuatanMu dan kekuasaanMu
Limpahkanlah kepada aku segala apa yang Kau limpahkan kepada hamba2Mu yang soleh.



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...