Sunday 16 October 2011

Bersama Keluarga

Petang semalam lepas orang bank sampai rumah
aku terus keluar.
Bawa isteri dan anak jalan2.
Destinasi pertama Jusco Taman Equine.
Wah bukan main seronok lagi Aidil.
Sampaikan aku ajak turun pergi tempat lain pun dia tak nak.
Konon2 tengah memandu la tu.
Aidil bercita2 1 hari nanti nak memandu kereta BMW X6.
Taste tak nak kalah.
Hehehe apapun abah akan aku usahakan untuk Aidil.
Dalam tengah syok2 main tu
mama dia dah buat agenda lain.
Agenda yang diluar perancangan.
 
Mula2 tengok, lepas tu ter beli.
 
Aidil nak sandal, mama dia pilihkan. 
 
Aidil nak buku, aku bagi dia pilih sendiri.

Selesai di Jusco, kami terus ke Kompleks PKNS Bangi.
Singgah solat Asar kat stesen minyak Esso Bandar Baru Bangi
sebelah Restoran Soho tu.
Aku dapat kenalan baru kat situ.
Lelaki warga Indonesia.
Tak kisah la yang penting aku akan jumpa dia semula dalam masa terdekat.
Tujuan ke PKNS tu nak pergi makan je.
Isteri aku teringin nak makan Mi Sup kegemaran dia kat Foodcourt tingkat atas tu.
Sentiasa ramai.
Tak pernah yang lengang.
Kedai makan dia buka dari tengahari sampai pukul 7 malam je.
Biasanya pukul 5 macam tu banyak makanan dah habis.
Walaupun aku ni bukan kaki sup2 semua ni
tapi memang tak dinafikan la Mi Sup dia memang sedap.
Aku dah try banyak kali dah.
Dia masak panas2.
Bukan macam kedai makan lain tinggal letak sup je.
Cuba minta sup pedas2 sikit
pehh memang meleleh la hingus.
Dah la panas, pedas pulak tu.

Selesai agenda makan
kami ke Taman Permainan pulak.
Kat belakang PKNS tu je.
Luas tempat dia.
Harap aidil dan mama dia enjoy la.
Patutnya malam nak pergi tengok wayang
tapi tak jadi sebab ada urusan lain.
Nanti ada masa boleh jalan2 lagi.
Hari ni hari untuk bekerja.
Banyak misi yang harus dilaksanakan.




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...