Friday 7 October 2011

Aidil Tak Sihat

Dalam seminggu ni dah berkali2 aku ulang alik klinik.
Anak aku batuk agak teruk jugak la
sampai malam pun tak boleh nak tidur.
Abah dan mama dia apa tah lagi.
Kami pun sampai dah tak tahu nak buat lagi.
Tak sampai hati tengok dia macam tu.
Batuk 24 jam.
Hingus pun meleleh je.
Merengek je.
Ubat dah macam2 ubat.
Antibiotik pun jalan jugak.
Tapi tak berapa nak berkesan.

Muka kesian je.

Nangis tak senyum pun tak.

Nak jugak senyum.

Hingus hingus hingus. Duk kena tengok je.

Baru boleh senyum.

Sempat posing lagi.

Hari ni aku terpaksa cuti.
Nak uruskan macam2 hal dia.
Tapi kena jugak lari pergi opis kejap.
Nak hantar report yang aku terpaksa siapkan dekat rumah dari petang semalam.
Nak tunggu dia tidur je dulu baru senang hati nak keluar.
Bila dengar dia punya bunyi batuk tu,
kepala aku ni pulak yang rasa sakit je.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...